luni, 31 martie 2008

A fi sau a nu fi lider..aceasta este intrebarea!!!

I,aginati-va pur si simplu ca sunteti la trecerea de pieton. Aveti tendinta sa treceti dar semaforul indica ceva greu de crezut. In acelasi timp acesta prezinta culoarea rosu si verde. Ce ve-ti face in acest caz? Asa sa va ganditi ca acest scenariu a avut loc in Cluj-Napoca undeva la mijlocul lunii Martie, anul curent. Si din greseala sau nu, eram si eu prin zona, dovada se afla mai sus. Ce am facut? Simplu. Pur si simplu am trecut fara sa ma intereseze decizia celor din jut. Asta a aratat ca ma stiu conduce si singur, si am o oarecare calitate de lider. Un adevarat lider trebuie sa fie un bun conducator, si cei din grupul sau sa fie intotdeauna deacord cu deciziile sale. In momentul in care am observat ca cei din jur au trecut abia dupa ce m-au vazut pe mine ca fac acest pas, mi-am dat seama ca posed ceva calitati de lider. Poate ca vi se pare ceva penibil, insa adevarul este ca putine persoane se pricep in a coordona asemenea lucruri, oricat de marunte ar fi ele. Totodata sunt si anumite persoane care confunda termenul de lider cu cel de sef. Diferenta este foarte simpla, liderul va zice intotdeauna: Haide-ti sa mergem!!!...in timp ce seful va zice:Merge-ti si faceti!!! Prin definitie liderul este acea persoana dintr-un anumit grup, fara de care nu se i-a nici o decizie, si se tine intotdeauna cont de parerea sa. In acelasi timp acesta i-a intotdeauna initiativa si stie cum sa atraga spijinul din partea celor din jurul sau. Este clar ca orice grup, indiferent de marimea sau natura lui exista un lider, chiar daca aceste lucrurii sunt destul de greu vizibile. Va doresc tuuror sa fiti niste liderii adevarati, sau sa fiti condusi de ei.

Niciun comentariu: