duminică, 22 februarie 2009

Alegerile locale 2009

Numirea lui Emil boc la sefia Guvernului, a oferit clujenilor oportunitatea de a-si vota un alt primar. Astfel pe 30.01 a inceput o noua lupta electorala la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Drept urmare toate partidele (mai putin UDMR si PRM) au fost nevoite sa-si desemneze candidatul la postul de primar. Astfel, au aparut 8 oameni plus un independent (Gheoghe Pop), care au dorit aceasta functie de primar al Clujului. Acestia au venit in fata clujenilor cu cate un pogram de inbunatatire al orasului, de care electoratul nu prea a tinut cont. Cea mai buna dovada este prezenta sub 30% la vot.
Atunci se pune intrebarea, daca electoratul nu a vrut sa voteze un anumit candidat+program, ei ce au votat defapt?
Rezultatele arata, ca au votat un partid care in momentul de fata detine monopolul politic la nivel de cluj.
Din ce cauza l-au votat?
Pentru ca asa a zis premierul Boc, si ca asa voteaza toti.Deci efectul de turma e-n floare la noi in tara.
Dar mesajele sau sloganele electorale de ce nu au fost luate de nimeni in seama?
Aici depinde de la caz la caz. Astfel:
  • Pop Puscas Teodor (PSD): "Ai incredere. Vin. Cu siguranta." Primarul Clujului. cu siguranta." -se pare ca acest slogan a fost putin cam complex pentru electorat. Acest "CU SIGURANTA." are mai multe intelesuri.
  • Sorin Apostu (PD-L): "Am pornit impreuna. Continuam impreuna"- este clar un mesaj care evoca continuitatea, insa putini stiu ca la alegerile din 1996 Ion Iliescu a avut acelasi slogan.
  • Marius Nicoara (PNL): "Lasa politica deoparte. Alege PRIMARUL." Este un slogan prin care Nicoara incearca sa coboare de pe scena politicii, insa sa nu uitam ca alegerea primarului e chiar un proces politic.
  • Gheoghe Astilean (PNG): "Primarul tau"-un slogan putin depasit, insa prin simplitatea lui este totusi un slogan prin care se face cunoscut faptul ca PNG-ul il are candidat pe Ghorghe Astilean la functia de primar.
  • Gheoghe Oros (PAS): "Un primar pentru un Cluj curat" - la prima vedere, acest mesaj este specific partidelor ecologiste, dar Oros a incercat sa-si expuna prioritatea lui pentru Cluj-curatenie.
  • Laslo Csaba (Partidul Verde): "Un primar pentru toti clujeni"- prin aceste cuvinte, candidatul doreste sa atraga de partea sa electoratul din toate zonele etnice, chiar daca el face parte din etnia maghiara.
  • Gergely Bobasz (PCM):-un slogan pe care din pacate nu l-am inteles deoarece era dedicat doar etniei maghiare.
  • Calin Oancea (PNTCD): "A putea alege este esenta libertatii. Mimarea unei competitii este o CRIMA." - avem deaface cu un mesaj codificat, prin care se incearca sa se creeze ideea ca candidatul PD-L nu are atatea sanse la victorie.
  • Gheoghe Pop (independent) : "Daca v-ati saturat de dispretul partidelor si de promisiunile neonorate ale paridelor, votati un independent" - prin acest mesaj, se doreste pedepsirea clasei politice si se arata o alta varianta apolitica pentru primaria Clujului.
Este clar ca oamenii politici mai au multe de invatat in ceea ce priveste modul in care se face o campanie electorala. Tendinta de neparticipare la vot trebuie combatuta oarecum, avand in vedere ca se va ajunge la situatia in care nimeni nu va mai avea incredere in politicieni.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Am tot respectul pt munca pe care ati depus-o voi in campanie insa din pacate, din cate am vazut eu PSd chiar a facut blat la Cluj.

Senatoru' spunea...

@Darius

Probabil ca asa se vede din exterior, insa Pop Puscas a dat tot ce a putut. A chemat de la Bucuresti echipa care s-a ocupat de campania lui Oprescu azi-vara cand a castigat. In fiecare zi a fost pe teren....insa trebuie sa intelegem ca Clujul este capitala PD-L

Have fun....&bafta mare!!!